Med utstillingen YES, WE CAN CHANGE utforsker Hans E. Thorsen plakatens formidlingsfunksjon. Vinduene på Volt er for anledningen tapetsert med plakaten for utstillingen og grensene mellom kunstverket og utstillingsplakaten som en sekundær peker er visket ut. Plakaten er både hengt opp rundt omkring i byen som en ordinær utstillingsplakat, og dekker vinduene på Volt.
Plakatprosjektet kan særlig sees i sammenheng med det Thorsen kaller for “Kunst som forstyrrelse av offentlige media”. Både som en problematisering av folks forventninger til plakater, men i dette tilfellet også i forhold til folks forventninger om at galleriet viser noe annet enn plakaten.
YES, WE CAN CHANGE henter inspirasjon fra politiske plakater, et medium som for kunstneren nærmest synes forsvunnet fra den norske offentligheten. Et fellestrekk ved Hans E. Thorsens kunstprosjekter er forstyrrelse av forventninger til forskjellige uttrykk/media og en utforskning av dokumentasjonens rolle og funksjoner. Han arbeider ofte med stedspesifikke verk og kunst både i og utenfor gallerirommet.