Espen Sommer Eide
Espen Sommer Eide er en musiker og kunstner fra Tromsø. Gjennom musikkprosjektene Alog og Phonophani har han vært blant de mest fremtredende representantene for eksperimentell elektronisk musikk i Norge, med en rekke utgivelser på plateselskapet Rune Grammofon. Han har også produsert en serie stedsspesifikke stykker og verker. Disse prosjektene inkluderer blant annet en flerkanals komposisjon til 50-års jubileet for fullføringen av kapellet Notre Dame du Haut i Ronchamp i Frankrike, og en performance kalt Building Instruments på Manifesta-biennalen i 2008. Han hadde nylig en separatutstilling, Dead Language Poetry, på Bergen Kunsthall/No.5 i 2013, og fremførte The Weed Archive på Performa Festival i New York i 2013. Eide er også medlem av teaterkollektivet Verdensteatret, som har hatt omfattende internasjonale turneer og utstillinger. Eide har vært involvert i en serie kunst- og arkivprosjekt knyttet til Nord-Norge og Barentsregionen.
Ingri Midgard Fiksdal
Ingri Midgard Fiksdal er koreograf og utøver. Hun er for tiden stipendiat ved Kunsthøgskolen i Oslo (Stipendiatprogrammet for kunstnerisk utviklingsarbeid). Fiksdals arbeider handler om persepsjon og affekt, og flere av forestillingene hennes er krysninger mellom performance og livekonserter. Publikum er alltid en viktig del av verket, som har som mål å skape midlertidige kollektiv mellom utøvere og tilskuere. Kollektivitet refererer i denne sammenhengen til oppmerksomhetsmodi og sensorisk overføring, snarere enn interaktivitet. Hennes siste produksjoner Hoods (2014), Night Tripper (2012) og The Orchard Ballads (2011) er alle laget sammen med kunstnerne Signe Becker og Ingvild Langgård, og har turnert på scener som brut Künstlerhaus i Wien, Kampnagel i Hamburg, Inkonst i Malmö, The Armory Show i New York City, LIMIT festival i Beograd, og på en rekke arenaer i Norge. Hoods vant Den norske dansekritikerprisen fra Norsk Kritikerlag i 2014.
Signe Lidén
Signe Lidén er en kunstner basert i Bergen. Hennes installasjoner og performance utforsker menneskeskapte landskap og deres resonans. Hun er interessert i hvordan steder resonerer; i minnet, gjennom fortellinger, i materialer og som ideologiske manifestasjoner. Arbeidene hennes består av lydinstallasjoner og performance til mer dokumentariske former, som lydessay og arkiver. Lidén lagde lyd- og videoarbeidet krysning/conflux til The Dark Ecology project (2014); installasjonsserien Writings til European Sound Art Network Resonance (2013–14); og samarbeidet med Steve Rowell og Annesofie Norn om The Cold Coast Archive (2010–12), en utstillingrekke om Svalbard Globale frøhvelv presentert ved Centre for PostNatural History i Pittsburgh. Hun har også laget verk for Hordaland kunstsenter, Kunsthall Oslo og Ny Musikk, Touch Radio, og Interferenze New Arts Festival.
Grafters’ Quarterly
Grafters’ Quarterly er en gratis engelskspråklig avis med base i Bergen. Den blir utgitt fire ganger året, og presenterer både nye bidrag og tidligere publiserte artikler fra en rekke felt, relatert til et spesifikt tema for hvert nummer. De tre første utgavene hadde titler som «Improvising Logics», «Indexing Abstraction», og «Social Thing Person». Den fjerde utgaven kommer sommeren 2015 og tar utgangspunkt i ideer om arbeidsmoral. Kunstnerne Tora Endestad Bjørkheim og Johnny Herbert er grunnleggerne og redaktørene av Grafters’ Quarterly. Navnet på avisen spiller på «grafting», som både betegner skriving, podingen av en plante med en annen for å sikre framtidig vekst, og et mer uformelt uttrykk for å arbeide.