Souffles, utgitt i Rabat i 1966–72, blir ofte regnet som et avantgardistisk litteraturtidsskrift. Det har i mindre grad blitt verdsatt som et transnasjonalt og tverrfaglig foretak som representerer translokale diskurser innen billedkunst og film, og utgir manifester og uttalelser fra den trikontinentale solidaritetsbevegelsen. Relasjoner og forbindelser mellom radikale kunstpraksiser og anti-kolonialistiske diskurser, vilkårene for deres produksjon, og den transnasjonale konteksten der estetiske ideer oppstår og sirkulerer, er blant von Osten sine hovedinteresser som kunstner, forfatter, filmskaper og kurator i dag. Først og fremst er dette en søken etter slektskap på tvers av generasjoner og Middelhavet – utover de vanlige binære beskrivelsene av en afrikansk og europeisk kulturproduksjon. Det er også fordi forhold som uttrykkes i tidsskriftet, fra lokal håndverksproduksjon til nytolkinger av arven etter Bauhaus, peker mot diskusjoner rundt transkulturalitet, før-kapitalistiske økonomier, pedagogiske vendinger og den samfunnsmessige funksjonen ved kulturproduksjon og kunst.